Tåg, iPhone, suddigt, jag

torsdag 12 juli 2012

Banankaka med kokos, utan ägg, vetemjölsfri och laktosfri :)

Som de flesta vet nu så tål ju inte jag vetemjöl, gäller att hitta alternativ då! Hittade denna hemsida igår (helt fantastisk!) Bevemyrs, där fanns då bl a detta recept på banankaka utan ägg. Anledning? Vi hade inga ägg hemma och hade tre gamla infrysta bananer som rensades ut frysen ;)
Dessutom så testar vi just nu om det kan vara så att F är laktosintolerant, så vi bytte ut mjölken mot laktosfri
Och mjölet bytte vi ut mot vetemjölsfritt, detta är riktigt super! Dyrt, men bra. Nedan ser ni innehållsförteckningen med. Dessutom la jag till 1,5 dl kokosflingor i receptet, och jag lät kakan stå inne i 1 h och 20 min och inte 50-60 min som det står i recepetet. Kakan blir lite kladdig så ät den med fördel dagen efter, då den satt sig lite mer. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar