Tåg, iPhone, suddigt, jag

tisdag 5 juni 2012

Födelsedagsfirande och ett längre inlägg

Hej hej
Hade tänkt ge mig på ett längre inlägg idag, men om jag ska vara ärlig så vet jag inte hur långt ;) man är så himla seg tycker jag så fort solen kommer fram, all motivation till att göra vettiga saker bara försvinner och man längtar bara efter att få slappa och dricka vin ;)
Men hur som, igår fyllde min pappa år och jag bestämde mig för att göra en trerätters till hnm i födelsedagspresent
Måste säga att jag är nöjd med resultatet! Skickar upp lite foton, de är inte snygga och inte i rätt ordning, men ni ser ju vad rätterna var så då kan ni säkert lista ut hur det ska vara ;)

Förrätt: fetaost och rödlök marinerad i olja, vinäger, brun farin, salt och peppar. Till det vattenmelonbitar och serranoskinka

Varmrätt: rostade rotsaker (potatis, morötter, palsternacka), ugnstekt fläskytterfilé, varma grönsaker i form av savoykål och champinjoner. Till det en grönpepparsås som jag gjorde själv, med bitar av gul lök och bacon.

Efterrätt: äppelpaj (förvällde äpplena innan med kanel och socker), vaniljglass, mörk choklad med lakrits i, mörk choklad med kokos i, vattenmelon och kaffe

Jag är nöjd!
Detta hann jag med på 1,5 timme och syster hjälpte till på slutet.

Idag har jag ett schema som ser ut så här:

Kundlunch
Tåg hem
Träna
Tvätta kl 20
Sista avsnittet av DH kl 21
Göra reseräkningen
Hämta F kl 23 vid tåget

Hmm kanske borde hinna äta något också?

Imorgon blir det födelsedagsfirande i Kristinehamn, F´s ena systerdotter fyller 1 år imorgon, F´s syster fyller den 7/6
På lördag åks det till Nyköping för att fira mina systerdöttrar, en fyller den 9/6 och den andra den 11/6
Den 21/6 åker vi till Thailand och den 27/6 fyller min lillebror år

Vi har alltså i juni 6 födelsedagar att fira
I juli så fyller F´s systers fästman den 3/7, min tredje systerdotter den 13/7, jag fyller den 16/7 och F´s andra systerdotter fyller den 17/7 dvs 4 födelsedagar. We are ruined.... ;)

Nä nu ska jag jobba, sorry för ett något blurrigt inlägg, men det blir så ibland. Foton på maten kommer snart. Pussiluss på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar