Tåg, iPhone, suddigt, jag

fredag 2 november 2012

Dag 19 - vissa saker är helt tröstlösa...

Idag är en bättre dag för mig träningsmässigt, jobbar till kl 12 och tar sen helg då vi har halvdag
Efter det blir det lunch på stan med vänner, samt F och M som möter upp
Har tagit med mig träningsväskan, så när de andra går hemåt dyker jag in där en stund och drar av mig lite frustration och jag kommer inte ligga efter igen :)
Ikväll blir det mys! Jobbat 14 timmarspass de senaste fyra dagarna, exkl det sociala med familj och vänner som hunnits med - jag är trött...
Dessutom känns det lite tröstlöst när det gäller min framtid och vad jag vill utvecklas inom.
Har precis fått nytt jobb och jag trivs så himla bra! Men hade gärna på sidan om pluggat upp några ämnen och jobba in en examen, men det jag vill plugga till kommer inte gå.. Så känns det just nu iallafall.
Jag vill jobba med livsmedel, hygien och hälsa och hur man kan kombinera det
Har hittat ett par utbildningar som jag vill gå, men dels ligger de inte ens i närheten av mig (i Kalmar ligger den ena t ex), dessutom så har jag inte de ämnena som behövs för att ens söka och jag vet inte när jag ska hinna läsa dem. Gjorde ju ett tappert försök hör med Komvux, men det sket sig :( Vet inte vad jag ska göra! Vet verkligen att jag vill detta, jag VILL ha en hälsa/kost/träning examen. Jag vill jobba med det jag gör, men jag VILL alltså plugga in detta samtidigt, för att senare i livet kanske kunna bygga något på detta. Vet inte hur jag ska göra, jag vill så mycket, men jag stoppar mig själv - hela tiden! Någonstans mitt i detta så vill jag ju skaffa barn med. Jag säger alltid att allt går bara man vill, jag tror på det, men idag känns det tufft/jobbigt/tröstlöst.. Ja ja, måste jobba igen. Puss på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar