Tåg, iPhone, suddigt, jag

måndag 7 maj 2012

En längre uppdatering

Hej på er :)
Länge sen jag skrev något, har försökt att lägga upp ett foto om dagen, samt en kort text till det för att vara närvarande här.
Det händer så mycket hela tiden att jag inte har ro att samla ner allt i inlägg, men jag hoppas att mina foton åtminstone hjälper till lite.
Så vad har hänt då, jo precis som jag skrev tidigare så har vi köpt hus! Helt fantastiskt spännande och jag vill egentligen bara flytta in nu på en gång, men den 1/9 är det alltså dags. Lagom till att F fyller år några helger senare, kan vi ha en liten sammankomst hemma hos oss. :)
det är en häftig känsla det här, att äga något ihop med någon annan, vilket jag aldrig gjort förut.
Att bådas namn står på papprena och att vi båda ska ta ansvar för allt framöver
Har inga tvivel om att det kommer bli bråk och tjafs, jag menar stället ska inredas ;) men jag har heller inga tvivel om att det kommer bli många roliga dagar med skratt, kvällar framför vår öppna spis, mysiga middagar på vår altan och dagar fyllda med roliga saker att göra i huset - som att sätta upp gardiner! Oh well tänker säkert en del, hur kul är det! Men jag älskar sådant, att tänka på vad som skulle passa vart, gå på loppisar etc
Nu har det inte blivit så mycket sådant nu pga att jag reser hela tiden och nä, visst kommer jag inte resa mindre. Men sen har vi liksom redan inrett våra nuvarande 61 kvm och jag tror att vi båda känt att vi hela tiden varit på väg från lghten till något annat, så man tappat lite lusten kanske. Fast jag älskar vår lght precis så som den är, för det är vi på något sätt :)
Hur som, jag längtar.
Bjöd in mamma och pappa till att fira jul med oss i år, i vårat hus. Bara det, där med! Den känslan!
Kan redan se granen stå där och glittra i hörnet framför spisen, men mörkret utanför genom fönstrena och ljusstakarna som lyser upp där. Kan ni se det med? :)
Pussiluss på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar