Tåg, iPhone, suddigt, jag

tisdag 20 december 2011

SJ....

Jag har lovat mig själv att inte klaga på SJ, det är det så många som gör ändå. Men helt ärligt!
Jag har möte i Sthlm kl 9 och bokar därför kl 6 tåget för jag bara VET att tåget inte kommer vara i tid, åh nä det är det ju inte. Vi skulle varit inne kl 8:04 och jag tror att vi precis passerar Sundbyberg eller om vi ens är där.... Varför är tåget alltid försenat?
Och då dessutom har de smygförlängt tiderna, just för att de vet att de alltid är sena och då kan man inte kräva pengar för då har de ju marginalen på sin sida.
Utöver de har de även höjt priserna!
Innan sommaren kostade ett tio gångs kort 1700 ca och två månader senare kostade det 1900 ca utan att man ens sett nån info om det. Och på det då alla dessa förseningar.
Inte konstigt att de går back och förlorar pengar.
Varje år samma sak!
Men vet ni vad det roligaste är?
Nu har jag ju pendlat ett år och vintern kan man ju förvänta sig förseningar, men de är försenade året om god damn it!
I somras var det en till två timmar sent, inställda tåg och ändrade tågtider. Likadant i våras och i höstas.
Tror tåget kommit fram i rätt tid en Max fem ggr, det är ju fan inte klokt!
Varför funkar det aldrig? Är det någon slags kosmisk ordning som gör att just tåget aldrig, ever, kommer komma i tid eller gå i tid?
Det är ju fasiken inte klokt!
Ja ja, får hoppas vi kommer in snart, men kan sätta pengar på att jag kommer komma försent till mitt kl 9 möte, IGEN! Suck....

2 kommentarer:

  1. Ja, och kör man bil åker man 2 timmar innan dagis stänger för en körning som i normalfall tar 35 min. Jag håller med, det är fan inte klokt att man alltid måste se till så man har MINST 1 timme tillgodo.

    SvaraRadera
  2. Ja det är faktiskt helt jävla galet! :S Kan tillägga att vi kom in kl 8:30...

    SvaraRadera