Tåg, iPhone, suddigt, jag

torsdag 20 september 2012

Det här med att balansera

Ja alltså balansera sitt liv, hur ska man hinna med allt kul man vill göra, men samtidigt alla måsten. Jag har inte en aning, trots att jag är otroligt kontrollerande som person och gärna gör listor över hur dagen ska se ut och bli. Försöker vara spontan, men det går oftast inte.
Just nu fungerar mitt liv mycket bra, men detta är pga att jag kan vara hemma mycket just nu. Tidiga mornar har gjort att jag både hunnit med hushållssysslor såsom tvätt, disk, städning och till och med hunnit ha mat på bordet till kl 17, 17:30.
Jag har hunnit med en massa promenader, träning (varit på gymet för första gången på ages!), cykelturer, ärenden, bankmöten, frissan etc etc
Men detta är ju bara för att man är "ledig" och då känner jag ändå om dagarna att jag inte hunnit allt jag velat. Hur ska det då gå, när man inte är "ledig" längre och ska få jobb och privatliv att fungera igen? Måste hitta en balans känner jag.

Dagens:
Frukost med F och M innan de gick
Somnade om till kl 11.... (illa!)
Käkade lunch (matkorn med köttfärssås)
Gick ut i trädgården och började gräva upp ett land, gick så där, men det är en början!
Bäddade sängar
Vädrade
Plockade ur och i diskmaskinen
Sorterat tvätt
Vikt in tvätt
Fikat och pratade med mamma
Förbereda ugnspannkaka för ikväll
Till gymmet för en pw på band och sen 1 timmes core bosu
Hem och käka middag
Spela Uno med M
Kanske hinna se ett avsnitt av Boardwalk Empire med F innan man måste sova

Som ni ser har jag aslata dagar, men ändå är det en del som ska hinnas med som är viktigt som hushållssysslorna. När jag börjar jobba igen, hur ska jag hinna ha allting klart i tid! Och hur ska jag hinna träna? Nu när jag kommit igång igen vill jag INTE byta ut det mot något.
Vågen har stannat på en okej vikt nu, jag är taggad inför 1/10 då jag ska köra igång med ett träningsupplägg och jag har börjat ladda privat hemma för att klara en halvmara nästa år.
Hur gör man? Jag inser att jag försöker och vill vara vara superkvinnan...
För utöver detta så vill jag ju också börja pyssla, sy gardiner, spackla, måla, tapetsera, ha inflyttningsfest, ha grillkvällar, ha tjejträffar, byta lister i vardagsrummet, skruva ihop och upp hyllor, göra klart landet, gräva upp buskar och plantera om dem, såga ner ett träd och göra ved, ha adventsmys, köpa julklappar, köpa presenter, fira födelsedagar mm mm
Så som sagt, hur gör man? Bortse från denna lata dag, återkommer med en dag där det faktiskt händer saker, så kanske jag kan förklara mig bättre.. Eller nåt. Tjululululu så länge :)

2 kommentarer:

  1. Hur man gör? Man prioriterar, delegerar och inser att väldigt många "måsten" är sådant man tror att man måste göra för att andra förväntar sig det av en.
    Varför måste du sköta allt hushållsarbete sen när du arbetar igen? Vem är det som säger att det är ditt ansvar att förbereda middag och annat?

    Kjaaaam!

    SvaraRadera
  2. Mjo jag vet, och oftast så gör man nog det mesta ihop. Fast det känns som om det är en själv som balanserar mest, eller ja, försöker hitta balans :) Skönt att få saker gjort, medan man samtidigt känner att man inte kommer kunna hålla samma standard sen - måste bara få in att det är okej! SÅ tack för inlägg fina du och tack för senast :) Kjam :)

    SvaraRadera