Tåg, iPhone, suddigt, jag

fredag 14 september 2012

Veckans träning än så länge

God morgon på er alla

Denna vecka har jag (återigen...) fått starta upp min träning. tagit det lugnt men ändå fått kroppen att svettats.
Så i måndags började jag med en lätt löptur, tisdagen blev det svampplockning i ett par timmar vilket gjorde att dagens träning uteblev.
Onsdagen körde jag en powerwalk på 1 mil, tog 1 h och 35 min och 35 sek :).
Igår blev det en något kortare powerwalk på 7 km, men var nöjd ändå.
I morse var jag uppe med tuppen (eller ja Fredrik :D) och körde ett yogapass mellan kl 7-8.
Dels behöver min kropp det, men också mitt inre.
Jag själv trodde aldrig att jag skulle falla för yoga, men har insett att den där timmen på morgonen gör väl för mig på många plan.
Jag samlar mina tankar, njuter av att känna hur kroppen sträcks ut, samtidigt som jag just gör det. Sträcker ut och stretchar ut min ömma och stela kropp.
Kom hem och tog ett mellanmål, tvättar en tvätt och myser lite i höstrusket.
Har sett på fejjan hur alla ojar sig över detta väder, I love it! Hur mysigt som helst ju och det är väl bara på med regnkläder och paraply väl? :)

Helgen kommer gå i mysets tecken, då jag när jag fyllde 30 fick en övernattning någonstans av F.
Så detta har vi då bokat in till helgen.
Det blir herrgårsmiljö, en timmes bokad tid i relaxen (bara för oss!!), trerättersmiddag, mousserande och frukt på rummet, övernattning och sen en härlig hotellfrukost dagen efter.
Hoppas dock på liiiite finare väder imorgon så vi kan gå runt i herrgårdsparken och mysa lite :)
Får se om vi kan få till en powerwalk sedan på söndagen när vi kommer hem, så vi kan ladda för en ny vecka.

Känner mig harmonisk idag och hoppas det håller i sig, ska även kolla på bil ikväll och då kan man behöva hålla sig lugn. ;)
Jag och F har två vitt skilda viljor, och visst nu är det ju jag som ska köpa bil, men F ska ju köra den. Samt att vi är en familj, så tycker han har lika mycket rätt att säga till om den som jag.
Men en kombi, det blir det - om man nånsin behöver få plats med en vagn ;)

Pussiluss på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar