Tåg, iPhone, suddigt, jag

fredag 16 mars 2012

Citronkyckling

:) jag har faktiskt lagat mat hela tre gånger denna vecka, i tisdags blev det Curryräkor - recept a la VV, igår Blomkålssoppa - recept a la VV och pannkakor - recept a la mig ;). Idag blev det Citronkyckling - a la Kronfågel, en sallad till det och en till sallad med tomater, rödlök och fetaost. Kvällen avslutas med en likör för mig och F tror jag kommer köra lite grönsaker och dipp.
Dippen får jag tyvärr hoppa eftersom jag inte har några poäng kvar, men lite morötter slinker nog ner.
Har inte kunnat träna denna vecka riktigt, tog en powerwalk igår på 8,3 km som tog 72 min, och sen har jag tagit två mindre promenader så har fått ihop 10 träningspoäng, men med tanke på mina ordinarie 10 poängspass om dagen så är det ju ingenting. Kom inte igång i måndags pga olika saker, mest sjukdom :( men snart så, jag ger inte upp hoppet om att snart vara tillbaka! Tills dess håller jag mig inom mina poäng och tar promenader. :)
Sitter även och planerar Thailand lite, det blir Bangkok, Pattaya, Koh Samet och Koh Chang för oss (tack Rock Bottom för tipsen :D). Åh så jag längtar, men det är ju hela tre månader kvar och fy fan vad jobb vi har innan det! Å andra sidan så har man ju något att se fram emot. :)
Ja ja nu är det tvätt och soffhäng som gäller, pussiluss på er alla

4 kommentarer:

  1. Koh Samet har jag ju också varit på. Soft ö.

    Pattaya? Aldrig vågat mig dit... är inte det ett sexträsk bara? Fast, vad vet väl jag?

    SvaraRadera
  2. Tydligen enligt experter är det bara svensk media som skrivit ner stället, finns massa kul att titta på! Tänkte bara stanna någon dag snabbt också och sen dra vidare. vi vill ha stränder :)

    SvaraRadera
  3. Planera inte in för många ställen på kort tid. Det misstaget gör jag varje gång. Det är jobbigt att packa sig ihop och byta ställe. Tid går det åt också... bättre att använda tiden till att ligga på stranden.

    SvaraRadera
  4. Ah sant... Struntar nog i Pattaya, eller ja bara stananr över dagen å käkar något. Typ 3 månader kvar, jag behöver semester, men vem räknar...

    SvaraRadera