Tåg, iPhone, suddigt, jag

söndag 11 mars 2012

Lazy sunday

shit pommes, vet ni vad jag gjort hela helgen? inte ett skit i nyttig väg! har gjort det med flit, är rastlös för att jag inget gjort och för att jag ätit så sjukt mycket skräpmat :S, men jag tror jag måste göra lite så här då och då, man ska äta skräpmat och bara softa ibland. men nu är jag redo för en ny vecka och nya tag! så vad bjöd helgen på då:
fredag
bokade ÄNTLIGEN vårat flyg till Thailand i sommar, så himla skönt! direktflyg dit och hem med ThaiAir. städade inför kalaset dagen efter
lördag
barnkalas för 8 åringen, galet vad 7 barn kan låta och härja... tre timmar gick ändå ganska snabbt och vi avhandlade utelek med korvgrillning, fika och innelek, paketöppning, dansstopp och fiskedamm. efter detta följde han med sin mamma hem, vi köpte en 90 grams meny var och lökringar till, proppade oss mätta och däckade sen i soffan. run kl 18 började vi tagga, öl, cider och kl 20:30 var det dags för 25 årskalas. länge sen jag var ute och minns inte alls som sas och gjordes, men jag vet att jag kl 01:50 beställde en kebabrulle och det vet jag eftersom kvittot är kvar ;). shottar, drinkar, en cigg faktiskt :S, öl och en kebabrulle - shit vad det var länge sen! men hade en sån bra kväll å natt att det var det värt :D
söndag
vaknade kl 7, somnade om till kl 9 med väldigt torr mun... isch! drack ett stort glas o´boy, käkade plättar, har beställt hem varsin rulle från närmaste pizzeria med hemkörning, jag har planerat veckans middagar, bokat träningspass, städat lite, lyssnat på grannarna som jag formligen HATAR, de låter HELA JÄVLA TIDEN!!!!! bokat vårat hotell i Bangkok - it´s gonna be fab :D, skrivit inhandlingslista, myst med F i soffan och varit nöjd. men som sagt, nu kliar det i mig - TRÄNA! och skräpmat, nä det är jag inte alls sugen på längre... ville inte ens ha det igår eller idag om jag ska vara ärlig, men F ville ha det och jag orkade däremot inte laga mat ;) så då blev det så.
ja ja, måste hinna åka och handla, tyvärr!
ses imorgon :)
pussiluss på er

4 kommentarer:

  1. Tänkte bara säga hej...

    Vart i Thailand ska ni? Säg till om du vill ha lite tips, har ju varit där en del.

    Mailar dig när jag jobbat ikapp lite, ligger lite efter med både mail och att läsa bloggar.

    SvaraRadera
  2. Trevligt att ha dig tillbaka igen :) ingen fara med tiden, du skickade ju ett mail! jag har däremot inte hunnit svara ännu, ska göra det här i veckan.
    Tar gärna emot tips!
    Vi stannar bara i Bangkok över midsommarhelgen, sen tänkte vi resa runt lite. Vad finns det för bra stränder och öar uppåt Thailand? Vi vill ha bungalows, stränder, massa mat och alkohol. Typ så ;)
    Shoppingen rekar vi först då när vi kommer, sen kör vi sista natten i Bangkok med och då shoppar vi innan hemresan :D

    SvaraRadera
  3. Uppåt i Thailand finns inga stränder...

    Jag åker helst inte till Phuket, för mycket svenskar där. Då kan man lika bra åka till Kanarieöarna istället.

    På Koh Samui finns allt man vill ha. Det varvat med Koh Phangan som är lite lugnare kan vara något. Men jag har varit där så många gånger och tröttnat på de öarna.

    Koh Chang kan jag rekommendera. White sands är ganska lagom. Man har tillräckligt med restauranger, barer och olika stränder inom räckhåll. 5-6 timmar med minibuss från Bangkok och sen 30-45 minuter med båt så är man framme. Går att flyga också och sen åka båt. Vi var där nu 4 nätter och åkte vidare till en mindre ö där det inte fanns mycket annat att göra än slappa och käka.

    När man har shoppat i Kina så tycker man att shoppingen i BKK är dyr... man har blivit skadad. :)

    SvaraRadera
  4. Tack å tack å tack du du du! :D då blire midsommarhelgen i Bangkok, sedan tar vi oss till Pattaya, därifrån till Koh Samet och sen slutar vi på Koh Chang då. Sen tar vi sista natten i Bangkok och shoppar ihjäl oss ;) Stort tack du, det hjälpte massor! :D

    SvaraRadera