Tåg, iPhone, suddigt, jag

fredag 2 mars 2012

En stycket filet-o-fish tack

Japp det ska jag äta idag.
Jag och M ska ta bilen till Sthlm senare och möte upp F som åkte redan i morse. Har lovat M att vi ska äta på McDonalds och jag har ju lovat att han inte ska behöva lida så mycket för det här med VV och att det mesta ska kännas "normalt" här, även fast vi räknar poäng.
Så med lite planering så blir det en Filet-o-fish för mig (9p), mini morötter och en cola zero. Då blir det faktiskt bara 9 poäng totalt som är en ganska normal middag tycker jag nog!
Hade gärnat tagit en McFeast på 12 poäng :D, men jag lyckades ta ett mellanmål med hasselnötter, det var ju dumt gjort.... 101 g kesella och 15 g hasselnötter (här å häpna...) blev hela 5 poäng. Max brukar jag lägga 3 poäng på mellanmål.... Blä, blä, som sagt - en vikväktares vardag, ska bli skönt i juni när det är över och vi sitter på planet till Thailand :D, för vet ni vad? Då tänker jag inte bry mig ett jävla jota!

Tränade igår, intervallträning på löpband (måste få upp flåset) som uppvärmning, avslutades med en rush på 13km/h. För ett år sen hade det varit helt omöjligt för mig att ens springa på 8km/h, nu rushar jag på 13 och njuter faktiskt. Så skönt att känna hur kroppen ger respons, jag känner mig stark, smidig och uthållig. Min kropp, min borg!
Efter det körde jag NTC´s focus Legs, fy fan vilken pärs de 15 minutrarna var, och av någon anledning så var det Eric Saades "Popular" som pushade mig igenom passet ;). Riktigt bra pump i den låten måste jag erkänna. Hann inte mer än så, för var tvungen springa iväg på nästa inklämda möte, men en 5 minuters stretch också självklart.
Idag ska jag ta det lite lugnare (trots McD), kände av en förkylning igår så blir en timmes promenad och KANSKE en 15 minuters focus mage, har inte bestämt mig.
Är jag bättre imorgon blir det en löptur runt mälarstränderna medan F jobbar och M är på teater och på söndag är det simning som gäller.
Jag tycker om att träna, det ger mig en kick och som jag skrev - min kropp, min borg. Det är den här kroppen som ska bära mig fram, som ska föda mitt barn och som ska klara av påfrestningar fram till jag dör. Ta mig tusan om jag då inte ska underhålla den!
Men man måste också lyxa med den, så här i mars blir det lite relax för oss två, april bjuder på kurbad i dalarna och i maj tänkte jag mig en duobehandling för oss två. Det är vi värda tycker jag :)
Vi har inte mer pengar än någon annan, men jag tror på att spara till större saker, planera vardagen så pengarna räcker och det som blir över ska man lyxa med genom god mat, viner och slappning. Då har man ju redan sparat, man har redan löst vardagen, så varför inte! Om man dessutom tränar regelbundet på det, ja då kan man ju direkt inte säga att man inte är värd det.

Nä, nu ska jag jobba och sen ut i solen på lunchen, vilka d-vitaminer :D
Pussiluss på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar