Tåg, iPhone, suddigt, jag

onsdag 7 september 2011

Lunchinlägg ;)

Tittade precis ut genom fönstret och det ösregnar ju! Hoppas det lugnar ner sig till ikväll, jag måste nämligen springa med musik i öronen, vet inte varför det inte går utan, massa människor springer utan musik. Någon här som har en teori som jag inte läst? :) Tar gärna del av den då.
Annars så har jag tyvärr inte så himla mycket att berätta just nu, har ätit världens onyttigaste lunch så tänker inte ens säga vad den bestod av för då kommer alla mina synder i ljuset ;) men gott var det!
Jag älskar mat i alla dess former, jag har aldrig trott på bantningskurer som går ut på att du ska missunna dig själv saker. Jag tror på att om du tränar och håller kroppen igång, äter måttligt av allt och unnar sig saker så kommer kroppen automatiskt att hålla sig på en vikt och vid ett utseende som man gillar.
Jag äter godis på helgerna, chips, dricker vin och öl, äter fet mat (hey, min sambo är kock! :D), älskar att baka så muffins och sockerkakor kan flöda i perioder, jag älskar såser, kött, fisk, kyckling, bröd, ja ALLT! Och jag vill inte missunna mig själv att kunna sitta där och njuta av min goda Dagobertmacka på helgen :). Därför mina kära läsare kanske ni kan komma att tycka att jag tjatar om min träning väldigt ofta, men jag anser att även den spelar en väsentlig roll i mitt vardagsliv. Jag gillar att röra på mig, känna hur kroppen rör sig i symbios med alla muskler, andhämtningen etc. Jag älskar när jag är på gymet och börjar märka att jag orkar lite till, bara lite till. När jag är stark, smidig och orkar mer, då mår jag som bäst med mig själv.
Så därför kära vänner, ska jag idag springa (fast faktiskt bara 3 km, det räcker idag när vi har barn denna vecka), springa på fredag och så ska hela familjen åka och simma på söndag, har till och med köpt baddräkt :).
Sedan ska vi kolla på hus, men det återkommer jag om ;)
Pussiluss på er alla

4 kommentarer:

  1. Hus... nu blir det många vuxenpoäng! :)

    //RB

    SvaraRadera
  2. Mmmm men eller hur att det blir. :) Pool och bastu tom! Fast man blir lite nojig, OM man skaffar en till liten, tänk om de skulle trilla i poolen :(

    SvaraRadera
  3. Ok, jag har en teori om varför man måste springa med musik i öronen. Det måste man för att det är så förbannat, mördande TRÅÅÅÅKIIIIGT att springa! Fattar inte varför man utsätter sig för den tristessen! Bah!

    Skaffa hus så har du varken tid eller behov av att springa, du kommer ha fullt upp med allt som "måste fixas" ;).

    PÖSS!

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha ha det har du helt rätt i :D men faktiskt måste jag säga att nu när jag sprungit ett tag att så tråkigt är det inte! När man "susar" fram där och ser allt runt omkring en, när andningen bara fungerar, då blir man lite så där smålycklig, Min värld där ingen annan får vara :).
    Btw min msnöverskrift, såg en trailer för The Human Centipede 2, har råkat se den förut och det är så äckligt! Ryser bara jag tänker på det, usch... :( Se den inte!

    SvaraRadera