Tåg, iPhone, suddigt, jag

lördag 24 september 2011

Massa foton :D

Jag har ju faktiskt en hel del foton att dela med mig av sen de senaste tre helgerna om jag inte misstar mig helt :) So here it goes!

Jämtlandsflaggan på plats, hmm ska nog infiltrera med en Södermanlands eller Stockholmsflagga, finns det?


Snart klar med trallen :)

Trallen klar ;)

De små bitarna passade perfekt där på slutet, tur för mig :D

Precis oljat klart

Perfekt innan regnet kom!

Ut med alla krukor etc igen

För att inte glömma möbler, mattor och så fler krukor

Konst i Örebro... ;)

Mer konst

Lite till...

...ännu mer...

...och så lite till :)

Stor och liten :D

Chilifestival i Örebro och det är fullt ös i "köken"

Chilin fotograferas

Blivande "skolko"

Stor fotograferar "sin" adopterade "skolko"

Trattkantareller i mängder



Kolakakor :)


Pajskal


Trattisar hänger på tork, resten är blancherade






Kanske borde tillägga att de första fotona på balkongen, chilin, kossan och konsten är för två helger sen, idag har jag sprungit, dammsugit, grillat korv i skogen, plockat all svamp ni ser på fotona. Det är helt sjukt vad det finns trattisar nu! De var överallt och formligen kastade sig på oss, till slut fick vi ta beslutet att strunta i hur mycket det var och ta oss till bilen då M tröttnat lite på oss :). Men helt ärligt, vill ni ha trattisar så bara kom hit!
Hem och gjorde mat, F gjorde en rotsakssoppa med svampstuvning på grillat bröd till medan jag bakade kolakakor och gjorde iordning pajskalet till morgondagens köttfärspaj.
Sedan blancherade F i stort sett resten av svamparna förutom de vi hängde upp på tork då. :)
Nu är det tända ljus, rödvin och godis som gäller

Pussiluss på er alla

2 kommentarer:

  1. Fint.

    Förra helgen kom sambon hem med 13 kg svamp... Roligt.

    hoppas jag inte blir smittad.

    //RB

    SvaraRadera
  2. Om du menar smittad så som att du också kommer börja plocka så är det mest sannolikt :). Titta på mig, knappt plocket en svamp i hela mitt liv innan jag träffade F :D

    SvaraRadera