Tåg, iPhone, suddigt, jag

onsdag 25 januari 2012

Hur gör man för att fokusera rätt?

Det gäller ju att göra det, att fokusera på de bra sakerna och liksom skjuta undan de dåliga. Att stålsätta sig, jobba framåt och inte ta till sig allt negativt.
Jag är trött som ni vet rätt ofta och jag tror det är för att jag ältar och inte går vidare i vissa diskussioner. Inget ont om F, men han är rätt duktig på det med vilket gör att vi hamnar i en ond spiral. Är jag nere och han det samtidigt, är det ingen av oss som orkar dra upp den andra.
Och har jag energi över så försvinner den oftast när F har sina stunder, men han släpper liksom inte riktigt det negativa och man får ingen energiboost tillbaka.
Hur gör man för att hitta rätt i allt detta då?
Visst, nu är det tufft med ryggskott, mycket jobb och stress, men så kommer det väl alltid vara? Ja kanske inte ryggskott, men att det ofta kommer tuffa saker som stör en i ens vardag.
Men om man inte kan hantera dem nu och ge varandra energi, hur ska man kunna göra det sen?
Jag vill inte vara förutsägbar, trött och energilös - det är inte jag!

2 kommentarer:

  1. Ja, hur gör man? Jättebra fråga! Ska vi ta och diskutera det över ett glas vin och någon enklare måltid på torsdag nästa vecka om du är i stan??

    SvaraRadera
  2. Vet du vad? Det låter som en helt fantastisk idé! :) Jag är nämligen i stan den tisdagen, då jag ska på ett frukostseminarie dagen efter. Vart, när och hur är frågan då ;)

    SvaraRadera