Tåg, iPhone, suddigt, jag

onsdag 16 november 2011

Onsdag

Jag satt uppe med bloggen hela dagen igår men skrev ändå inget... Hade ju tänkt skriva ett riktigt bra och tänkvärt inlägg, men allt blev bara pannkaka och så inget alls. Och så glömde jag faktiskt med.
Hur som, dagens ämne. Kan man vara svartsjuk på Facebook?

Jag vet att FB idag är en social trend, att vi här pratar, skrattar, gråter och lägger ut hela vårat liv. Och oftast tycker jag det är kul, att få följa med andra vad de gör, men jag har också en limit för det. När jag kommer hem från tre dagar i Sthlm, då vill jag mysa med F, äta middag och prata om dagen, se en film, har vi M - fråga hur hans dag varit, tvätta, diska och skratta i verklige livet! Visst ska datorn kunna stå uppe, men måste vi vara på FB hela tiden, är det där vi väljer att lägga våra liv? Är våra FB liv viktigare än de vi lever i det verkliga livet? Isåfall så skrämmer det mig.
Är det inte viktigare att ringa eller smsa varann och fråga, hur mår du, vad gör du?
Är det bara på FB idag som vi kan finna varann?

Och när är det okej att känna sig utanför?

2 kommentarer:

  1. Ja, du. Personligen anser jag att FB tar så mycket tid från det verkliga att vi glömmer bort människorna bakom statusuppdateringen. Det är en av anledningarna till att jag inte ägnar någon tid åt FB. Jag har ju så mycket i verkliga livet jag vill göra som jag inte hinner med.
    Ja, jag tycker det är snett när man börjar prioritera sina statusuppdateringar framfrö att ringa upp och gå och ta en fika.
    När ska vi ha nästa dagishämtning då?
    Puss

    SvaraRadera
  2. Skönt att någon här förstår mig ;). Dagishämtning snart igen vore supermys! Pussis

    SvaraRadera