Tåg, iPhone, suddigt, jag

torsdag 2 februari 2012

Round 1

Idag är det dags för en "aw" med en väninnan till mig, round 1 för mig gällande äta ute och Viktväktarna. Round 2 kommer nästa helg och round 3 måndag längre fram här i februari då jag ska äta på AG´s (en av Sthlms absolut bästa köttkrogar!). Jag får uppdatera sen om hur det gick, om jag eller VV vann ;)

Simmade igår 1 km, jag och F har bestämt oss för att simma en dag i veckan. Onsdagar när vi är barnlediga och söndagar när vi har M. Så nu har vi lyckats hålla detta i 3 ggr sen vi köpte bonuskortet, men jag har totalt simmat 5 ggr och det ger resultat. Bambarabam (fanfar), igår mina vänner var det första gången som jag simmade 1 km på 25 min (kan ha varit 26) men det spelar iofs ingen roll. Det är galet bra! Så ett stort grattis till mig :)

Dagens i lands problem, som ni GÄRNA får hjälpa mig med.
Idag har jag SATS kort och ni vet ju alla vad det kostar i månaden...
Nu är det så att många av mina vänner har det, men ingen av dessa vänner brukar jag idag träna med utan om jag går, så går jag själv.
Och om jag går med någon så går jag med min bror som har kort på ett annat gym som kostar 299:-/månad.
Nu är det så att dessutom går alla mina vänner här, inkl F, hans bror och hans brors flickvän på Friskis och de tar 230:-/månaden.
Så för samma summa som jag lägger på SATS, kan jag alltså köpa två gymkort och träna både i Sthlm och hemma med folk jag känner.
Är det inte då bättre att byta till detta? Och varför gör jag inte det? Help me!!! :S

Pussiluss

4 kommentarer:

  1. Ja, varför byter du inte? Hop to it!

    Sen vill jag bara säga att jag är sjuuukt besviken att du tänker följa VV ikväll. Hur ofta är vi ute och äter mat på omnämnda krogar? Vet du hur många points ett glas vin är?

    Lägg av!!! (iaf för ikväll och du är inte fet)

    You are so beautiful, to me...
    I am beautiful, No matter what they say.
    Words... Lite Aguilera till dig där.

    Ses ikväll, Puss!

    SvaraRadera
  2. He he jo men gumsan, jag har ju sparat points till ikväll förstår du väl :) Jag har tränat in 9 poäng samt att jag sparade två igår och så har jag 47 stycken till att ta till, men hur som. Ett glas vin är typ 4 eller 5 poäng, så jag har sparat in till två glas (sen blir jag ändå full :S) och så har jag sett till att spara idag hela 18 poäng så meat or chicken, bring it on! Man får vara smart ju :D ses sen. pussis

    SvaraRadera
  3. Varför ska man träna med kompisarna? Jag gör inte det... men det kanske beror på att jag inte har några kompisar.
    :)

    SvaraRadera
  4. Ha ha ja kanske det :) träna med kompisar är kul ibland om man vill blanda nytta med nöje :)

    SvaraRadera