Tåg, iPhone, suddigt, jag

lördag 11 februari 2012

Träning, kost i lightversionsnedskrivning i bloggen ;)

Jaha då ska man iväg till gymet då, F och M ska åka skridskor ute i Rynninge och jag passar på att gå till gymet. Har äntligen förstått grejen med träningsappar och laddade ner Nikes app och ska nu köra fokus på ben och rumpa, en kvart på varje med uppvärmning löpband.
Mina problemområden sitter rumpa och ben, resten är jag ganska nöjd med, skulle gilla att ha mer definierade armar, men i och med simningen är jag inte så orolig för den biten. Magen likaså då jag jobbar mycket med den i löpningen och simningen, men benen och rumpan är jag inte nöjd med och jag har lovat mig själv att försöka en sista gång, sen lägger jag mig under kniven... Ja kära vänner, det är exakt vad jag tänker göra!
Har ätit gröt till frukost kokat på Saltå kvarns produkter, det är skillnad på rågflingor och rågflingor kan jag ju bara säga! Till det en mosad banan och björnbär i för sötman, en halv grapefrukt som för övrigt var sjukt god och nu precis en banan, 1 dl ekologisk lätt youghurt naturell och ett ägg till mellanmål innan träningen. Detta mina vänner är endast 8 poäng, frukost och mellanmål, dessutom är det mättnadsgrön färg på bananen, gröten, grapefrukten, ägget och yoghurten. Jag lär mig :D
Detta gör att jag har hela 18 poäng kvar idag, det blir hamburgare till middag med rostade rotsaker ;).
Igår lyxade jag dock, gick över med 4 poäng och tog av veckobonusen - vi hade nämligen mörk choklad hemma och jag kunde inte stå emot, men choklad är bra för kroppen har jag hört. :) Tror att det gäller att inte bli för fanatisk kring såna här saker, om två månader ska jag ju tillbaka igen utan min guide och då ska jag klara av detta själv, men jag vill inte sluta unna mig saker!

Minuset på denna dag är att jag var tvungen att "ställa in" tjejträffen idag. vi brukar ses ungefär var 7e vecka och göra något och ikväll blev det en middag som jag mer än gärna velat åka på, då jag saknar dem mycket.... Väldigt mycket till och med!
Men dels så är det tufft att köra 5 timmar tur och retur, pendlar ju varje dag nästan känns det som. Och idag skulle vi egentligen haft aktivitet och middag och då hade man varit där ett par timmar, men jag tog ett beslut då det blev bantat till en middag att denna gång hoppa över och jag känner mig lite ledsen över det.
Dessutom har vi tyvärr lite, lite pengar denna månad, sådant där som man ibland inte vill berätta om, men here i goes! Vi har haft en del räkningar som vi inte räknat med denna månad (räknat med ha ha ha :O) och ja, kontot är typ slut och bensin är 500-600 tur och retur så ja, ;( fan va trist det är ibland....

Ja ja, nu ska jag inte klaga mer, jag hoppas de får kul, jag ska sätta lurarna i öronen, springa mina kilometrar, göra mina rumpövningar och sen får denna lördag vara inställd på film och mat hemma istället. Pussiluss på er alla

2 kommentarer: