Tåg, iPhone, suddigt, jag

tisdag 28 augusti 2012

J***a elbolags, helv*t**s sk*t!

Argh! Egentligen passar inte överskriften, för jag är inte alls arg på dem :) men ATT det ska vara så svårt att hitta rätt i denna djungel! Ska man använda ELSKLING eller ska man använda KUNDKRAFT eller vaaaaaad skaaaa maaaaaan väljaaaaaa! Jag blir tokig! Den ena tråden på nätet säger en sak, den andra tråden en annan. Den ena kollegan säger en sak, den andra kollegan en annan sak. Den ena vännen säger en sak, den andra vännen en annan sak. VAD SKA MAN GÅ PÅ! Vi måste göra detta klart INNAN fredag, så börjar få lite panik :S. Sen är det ju skillnad på rörligt och fast pris, jaha! Vi har ju villa, då säger den ena att det bästa är fast när det gäller villa, medan andra säger att rörligt alltid blir bäst och lönar sig i längden. I landsproblem javisst, men nu börjar jag snart grina. Huä!

6 kommentarer:

  1. Man funderar på vad som är viktigt för en själv och tar sedan ett beslut baserat på det. Men jag måste erkänna att jag är förjävla nöjd med att vi har ett kollektivt avtal i vår förening så jag behöver inte bekymmra mig med minsta lilla!

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller helt med, klar fördel med att bo i en BRF. Hade ju så jag med i förra boendet, men nu ska det alltså letas nytt. Gaaaah, jag dör! :S. Men det blir nog MälarEnergi, de verkar bäst (?) *suck*

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hälsa på hos oss: www.enklaelbolaget.se, eller ring 0775-200200, så hjälper vi dig genom djungeln.

    /Thomas

    SvaraRadera
  4. Hej Thomas och stort tack för kommentar!
    Jag går in på en gång och kollar er sida
    Mvh
    Kinaina

    SvaraRadera
  5. Hejsan
    Som sagt.
    El är en djungel.
    Nu jobbar ju jag på Mälarenergi och vi tillverkar el.
    Var enklaelbolaget har sin tillverkning har jag ingen aning om.... dom kanske bara köper in och säljer...
    Men det är väl tidens melodi... man köper inte Arlamjölk utan man köper billig mjölk var lite helst ifrån och så kallas det ICA-mjölk och är från tyskland lr var som helst ifrån.och av nån anledning billigare än Arla som står brevid och är från gården brevid.
    Problemet med mjölken och elen är väl inte nu..utan om 20 år... när gården brevid är borta...och som nu.. när E-On som ni har i Örebro flyttat till Tyskland.
    Att jag som kommuninvånare och delägare i Mälarenergi skulle välja enklaelbolaget är lite som att kissa på sig.
    Det blir varmt och skönt ett tag... men sen måste jag likförbannat betala igen....för ingen jobbar väl gratis?
    kram MK

    SvaraRadera
  6. Stort tack för din kommentar MK, det gör det enklare för mig att välja :) Kommer gå på Elskling.se och kolla där, har tittat på Mälar Energi faktiskt, men nu lutar det åt Skellefteå Energi, men som sagt STORT tack ändå. Jättekul att du tog dig tid. En kram till dig med

    SvaraRadera