Tåg, iPhone, suddigt, jag

onsdag 15 augusti 2012

Vegetariska recept

Har ju bestämt mig för att äta mer veggomat pga att köttindustrin hjälper till att påverka miljön negativt. Vi skövlar tex regnskog för att få betesmark till kor, som sen slaktas och färdas till andra länder så vi kan äta. Dvs 1 kg kött kostar oss människor en hel del...
Däremot så kommer jag såklart äta kött då och då, men som sagt dra ner på det lite.
Gogglade lite och hittade denna blogg

Jävligt Gott

Så himla skönt att bara hitta en blogg som har bra och snabba recept, med foton etc så denna kommer jag kika mer i :)
Ska försöka att själv också bli bättre på att lägga upp fler av mina recept som kommer vara laktosfria, vetemjölsfria och äggfria, samt med bilder då såklart!
Dessa recept pga av allergier och intoleranser och efter att ha googlat på vetemjölsallergi så inser jag hur få som har det och hur få recept det finns :O.
Glutenfria finns det, men inte vetefria.
Dessutom är jag ju allergisk mot sojabönor och jordnötter med, förstår ni hur mycket jag egentligen borde välja bort (ja jag fuskar ibland) :O.
Så, jag hoppas att efter vår flytt så ska jag komma igång med bakandet ordentligt och kunna presentera mera här :)

Pussiluss på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar