Tåg, iPhone, suddigt, jag

fredag 19 oktober 2012

Träningsdag nr 5 - styrka och Berlinresa

Jaha, hur gick det igår då. Tyvärr inte alls bra! Hann ju inte med någon träning, direkt till eventet, men drack bara Loka och åt inget där, fanns bara vitt bröd och pizzabitar. Inte mycket för mig att välja på. Till slut så fick jag ändå lite i mig, som tur var så hade ett av de företagen som var där en proteindryck med 170 kcal i, så den fick duga :)
Efter detta så var det ju dags för middag med nya jobbet och det är svårt att räkna kalorier när man är ute, körde ju VV förut och det var samma sak då.
Satsade dock på tomat och mozzarella till förrätt, samt en wok till huvudrätt med äggnudlar. Åt knappt en fjärdedel av äggnudlarna och försökte äta så mycket av grönsakerna och kycklingen ur woken som möjligt, utan att få i mig så mycket av själva såsen. Den var mycket sockrig :(
Kändes inte bra att redan här behöva "tulla" lite, men svårt att värja sig vid såna här tillfällen.
Hur som, idag är en ny dag och nu är det åter till basic.
I och med att jag bor hos bror har jag inte samma skafferi här, som hemma. Så det blev gröt med mjölk utan något till, torrt och inte så gott.. Ett ägg och en äggvita bredvid. Så tror att jag fått i mig ca 300-350 kcal. Ska nu snart köra styrkepass 3, men har inga hantlar här och man ska göra axelpress. Ska se om jag kan hitta nåt annat att lyfta till denna övning. Efter den blir det en till sådan där drink som jag fick med mig igår, en sån med 170 kcal.
Satsar jag sedan på mycket proteinintag och sallad i Berlin, så hoppas jag att klara mig någorlunda denna helg. Kör powerwalken på lördag, dumt att byta dagar men har inget val just nu. Söndag har jag inte löst träningsmässigt ännu, men ska klura ut nåt. Vi bokade ju bara handbagagebiljetter så kan inte ta med hur mycket som helst :(. Längtar till måndag, då är jag hemma igen med allt jag behöver runt om mig :) Men jag kör på och jag ska avsluta detta!
Min sambo har redan tappat 3 kg och då har han ändå problem med ryggen och kör rehabövningar istället, han hoppas på att kunna hoppa på programmet till och från. Svårt när han får ryggskott hela tiden :( Men jag tycker han är duktig ändå som försöker, räknar och räknar och kör på. 3 kg är inte fy skam! Jag har vägt mig fel, jag trodde jag vägde in på 69, men vägde in på 66,6 (härlig siffra he he). Så jag har stått still med vikten, vilket jag förstår. Hoppas på muskler istället :)
Pussiluss på er alla, nu ska jag lyssna på radion där min sambo ska prata i en halvtimme :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar