Tåg, iPhone, suddigt, jag

onsdag 17 oktober 2012

Dag 3 - styrkepass

Hujedamej, gick upp med F i morse kl 6 då vår nyinköpta vattenkran, till våran nästan helt renoverade toalett, gick sönder.... Så nu står vi utan vatten igen och jag ska vänta in tills IKEA öppnar och åka och byta till en ny.
Visst, det är jättekul med hus, det är det! Men det är ju fix med det och bara den här lilla toaletten som håller på att renoveras, bara den har tagit oss tre veckor redan att fixa och saker går sönder hela tiden, vatten som stängs av, irritation mellan oss två och man blir lite less.
Det blir ju fint när det är klart och jag pendlar lite mellan att "åh vad fint det blir" och "men vad fans helvetes kan ingenting bara funka!". Håller på att den första tanken vinner :)
Ska hämta våra nya tapeter till hallen idag, samt tapetklister, spackel, slipningsverktyg och allt sådant som man kan behöva, sen är det dags för hallen.... Jag förstår att folk går isär när de renoverar, det är helt galet vad man blir förbannade på varann. Önskar ibland man hade saker man fick slå sönder och kunde kasta runt med, så ilskan släppte lite. Fråga, vågar vi tapetsera om hallen verkligen? *suck*

Ja ja, nog om det! Idag är det dag tre, har idag ätit fil, müsli, blåbär och ägg vid sidan av till frukost. Ska äta ett mellanmål vid kl 9 tänkte jag och sen lunch vid kl 12, gillar tretimmarsregeln :) funkar för mig! Blir till att köra styrka i eftermiddag innan jag ska hämta M på skolan och sen kommer F hem senare pga möte på skolan.
Maten går bra, har även hittat en kaloritabell på nätet så vi kan variera kosten lite. Men kesella, ägg och keso kommer det nog konsumeras en del.
Har vägt och mätt oss, men glömt fota, ska göra det idag så jag kan skicka iväg det till min väninna som gjort detta program. Ska bara få tummen ur någon gång.

Känner mig nere och deppig, är det höstjäkeln som förstör? Isåfall kan den få dra åt helvete, fast jag älskar hösten. Men jag orkar inte må dåligt just nu och ha någon slags höstdepression, det klarar jag mig utan känner jag. Någon som håller med mig tro?

Kan IKEA öppna nuuuuuu!

2 kommentarer:

  1. Trist med kranen! Förstår att det är tufft att renovera och ha hus! Men fatta, ni har ett eget hus!!!! Det är ju grymt ju! Och det är nog bara att acceptera att allt inte alltid är helt hundra. Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Mjo jag vet och jag försöker tänka så jag med, men när man sitter på ett litet utrymme, vattnet vägrar sluta droppa ur slangarna - trots att man slagit av vattnet för länge sen! Allt är trångt och jobbigt och man kommer inte åt någonstans och kranen går sönder och man inte kan duscha, koka gröt eller ens bara dricka ett glas vatten. Då blir man knäpp ;) MEN nu har vi/jag lärt oss. Köp hem allt först och lita inte på att något håller utan att lika bra köpa två uppsättningar av allt :D Nu när jag köpte tapeterna så kittade jag på mig allt hon hade :) Så det ska nog gå till slut, man är ju nybörjare :) är lite stolt över mig själv ändå att jag faktiskt renoverat en toalett själv, inte det enklaste :)

    SvaraRadera