Tåg, iPhone, suddigt, jag

söndag 28 oktober 2012

Dag 14 - styrketräning, trädgårdsskötsel, 40 års fest och IKEA

Så där då, precis avklarat ett styrkepass and I´m done! Shit vad jobbigt det är, men oerhört skönt när man gjort det.
Ligger nu inte efter längre mer än de fem dagar jag skrivit om tidigare, bytte dock ut vilodagen igår då mot ett styrkepass. Styrkepasset bestod iofs av trädgårdsjobb, men jag kan lova er att det nästan är värre än ett styrkepass.... Höll på i fem timmar, klippt/sågat ner två träd/buskar, grävt upp fem stora plantor med hacka, spade och spett, burit vedklabbar så stora att det bara gick att ta en i taget. 40-50 vedklabbar, burna upp och ner för en trappa om fem steg i en halvtimme - det räknas väl som styrka? Och allt annat jag gjorde igår? Har ont i varenda del av kroppen idag iallafall och dagens pass hjälper väl inte till, men som jag skrivit tidigare. Bara att jobba på, nu är 50% dessutom gjorda :)
Efter trädgården igår var det dags att svida om till feststassen och iväg på 40 årsbaluns hos vänner. Dock lite långtråkigt för den minste i vårt sällskap, så vi avvek redan vid kl 20:30, så blir det ibland. Somnade i soffan kl 22, så det kanske var bra ändå :)
Idag blev det IKEA och handla sista attiraljerna till lilla toan, sen till resecentrum för att ladda på mitt pendlarkort, därefter ICA Maxi och handla veckans mat, matschema gör vi här hemma så vi har koll på vad vi äter och så allt finns hemma.
Hem med allt och sen stack killarna iväg på lillemans simskola och jag blev hemma här och körde mitt styrkepass.
Sitter och väntar här nu på att de ska komma hem, då blir det städning för min del och borra upp kommod och kanske spegelskåp för Fs räkning.
Tidig middag hoppas jag dock på ändå, ska upp kl 4:30 imorgon igen, vill inte somna efter 22 då, blir lite för trött :S
Nä, dags att börja plocka in grönsakerna i kylen :)
Pussiluss på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar